We zetten de basis van ons onderwijs extra sterk neer dit schooljaar. Hierbij focussen we ons op technisch lezen en spelling. Onze eindopbrengsten zijn op orde, maar we willen de opbrengsten in alle groepen op orde en stabiel krijgen. Hiervoor maken we gebruik van de subsidie basisvaardigheden.
Ook volgen we een scholing om nog effectiever te kunnen werken met doelenplanners. Hierdoor kunnen we het aanbod voor rekenen en spelling nog beter op de leerlingen afstemmen.
Op de Emmaschool bouwen we verder aan de rijke en uitdagende leeromgeving: dit stimuleert de nieuwsgierigheid en de ontdekkende houding van onze kinderen. We werkten al met thema's in een doorgaande lijn van de peuters t/m groep 3. Doordat we sinds dit schooljaar werken met Code D maakt ook groep 4 t/m 8 kennis met thema, waar alle vakgebieden van wereldoriëntatie aan bod komen, maar ook ruimte is voor creatieve verwerking.
Het muziekonderwijs heeft nog steeds een structurele plek in ons rooster. Een vakdocent neemt de groepen 1 t/m 6 mee in de wonderlijke wereld van muziek. Groep 7 en 8 maakt op projectmatige wijze kennis met dit vakgebied.
We bouwen verder met het eigenaarschap van kinderen, door bijvoorbeeld hun bijdrage in driehoek gesprekken te vergroten en in gesprek te gaan met de leerlingenraad.