Bij onze werkwijze maken wij bewuste keuzes die passen in onze visie.
Positieve sfeer
Wij werken vanuit Positive Behaviour Support (PBS), wat je vrij vertaalt in Positief Betere School.
Positief gedrag belonen helpt bij het voorkómen van negatief gedrag. De afspraken “8 die je van elkaar verwacht” en KWINK-lessen over gedrag helpen ons hierbij.
Werken op papier en een vleugje digitaal
Wij werken in onze school vooral op papier. Dit doen wij heel bewust, omdat de leerstof op die manier beter ingeslepen wordt. Ook lukt het kinderen op deze manier beter om de juiste tussenstappen te maken en ook terug te kunnen lezen.
Dat betekent niet dat we nooit digitaal werken. Vanaf groep 3 hebben wij in elke klas een aantal tablets en laptops, zodat extra oefeningen voor bijvoorbeeld rekenen of automatiseren, of Bouw! als extra ondersteuning bij het leren lezen gedaan kan worden. De software van de programma's waar wij mee werken, werkt zelfcorrigerend en past oefeningen op het niveau van het kind aan. Dat is natuurlijk wel weer heel handig!
Bovendien hebben we ook in alle leerjaren leerdoelen voor digitale geletterdheid, waar natuurlijk ook aan gewerkt wordt.
n.
Engels voor ieder kind
Alle leerlingen krijgen Engels, van groep 1 tot en met groep 8. Spelenderwijs maken ze kennis met deze taal. De Engelse lessen worden gegeven binnen een thema.
Vakleerkracht gym
Vanaf groep 3 worden alle gymlessen door een vakleerkracht gegeven.
De groepen 1 en 2 krijgen gymlessen van de eigen leerkracht.
Groepsindeling
Wij werken momenteel zowel in combinatiegroepen als enkele groepen. Als de leerlingenaantallen daarom vragen, kunnen we daar ook van afwijken.